Geleceği tasarlarken

Nur ŞAUL BARAKAS Köşe Yazısı
26 Eylül 2018 Çarşamba

Geleceği tasarlamak sadece teknolojik açıdan girişimde bulunmak değil, aynı zamanda doğru ve nitelikli bir eğitim sistemi ile hayallerin peşinden gidebilecek nesilleri yüreklendirmek ile başlıyor.

Dünyadaki farklı eğitim modelleri incelendiğinde hepsinin vardığı ortak nokta hayallerinin peşinden giden, yaratıcı, analitik, bilimsel ve teknolojik olguları bir araya getirebilen bireyler yetiştirebilmektir. Bugünün küçükleri aldıkları eğitimlerle fark yaratacaklardır.

Okullarımızda uygulanan global metotlar yenilikçi zihne sahip, sürdürülebilir başarıyı hedefleyen, hayallerini takip eden, eleştirel düşünceye sahip tasarımcılar meydana getiriyor. Araştırma becerileri, bilgiyi bulma, sentezleme, bir şeyler yapma/ yaratma yeteneği artık eğitimin bir parçası haline geliyor.

Geçen hafta İstanbul’da 13’üncüsü düzenlenen Contemporary Art fuarı gerçekleşti. Galeriler dünyanın dört bir yanından sanatçılara ev sahipliği yaptı. Eserler arasında dijital sanattan klasik eserlere, enstalasyonlardan, heykellere, 3D yapıtlara kadar birçok eser sanatseverlere görsel şölen yarattı.

Fuar kalabalık gezilerle doldu. Okulların yanı sıra sanata gönül veren ailelerin öğretici gezileri çocuklara farklı düşünce yapılarını ve yaratıcılığın uç sınırlarını gösterdi.

Öte yandan 20 Eylül’de Dünya Ekonomik Forumu’nda gözler ekonomik verilere ve konferanslara çevrildi. Dünya Ekonomik Forumu’nun bu yılki toplantılarının ana teması ‘Parçalanmış Bir Dünyada Ortak Bir Gelecek Tasarlamak’ idi. Toplantıların ana vurgusu ise bir yanda küresel kriz sonrası elde edilen yüksek büyüme hızları, bir yanda da gelir dağılımı ile etnik ve cinsiyet ayırımcılığına dayalı fırsat eşitsizliklerinin yarattığı sosyal dışlanma ve artan şiddet olguları oldu.

Toplantı kapsamında farklı paneller gerçekleşti. Panellerin ana başlıkları arasında Sürdürülebilir gelişim, eğitim, dijital platformlar, yapay zeka, gıda sektöründe yer alan bio yenilikler, gelişmekte olan ülkelerin sanayi sektöründeki önemli rolleri, enerji, sağlık ve uzun dönemli yatırımlar, çevre ve ekoloji, teknolojinin bize neler öğrettiği konuları bulunuyordu. 

Forum çerçevesinde düzenlenen panelde söz alan London School of Economics’in Direktörü Minouche Shafik, eğitimin önemine vurgu yaptı. Konuşması sırasında, bilgi temelli yaklaşımın, makinelerle asla rekabet edemeyecek olan ‘çocuklarımıza’ zarar verebileceğinden söz etti. Çocuklara, bağımsız düşünme, değerler ve takım çalışması gibi becerilerin öğretilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Forumun ardından verilen mesajları takiben, gelecek ayların nelere gebe olacağı hangi değişiklikleri ve gelişmeleri beraberinde getireceğini birlikte göreceğiz.   

Geleceği tasarlayacak bugünün çocukları bakalım bu verileri nasıl okuyacak ve yorumlayacak?