İnovasyon Zamanı

Nur ŞAUL BARAKAS Köşe Yazısı
18 Aralık 2018 Salı

Bir yılı daha geride bırakmaya hazırlanıyoruz. 2018 yılı pek çok sektör ve kurum için kaygan bir zemin oldu. Yönetim stratejileri, danışmanlıklar ve outsource edilen datalarla ayakta durmayı öğrenenler bu yarışta galip geldi.

İstanbul, aralık ayında birçok umut vaat eden ve bir o kadar da renkli konferanslara ev sahipliği yaptı. World Marketing Submmit, RE 360 Gayrimenkul Zirvesi ve Marka Konferansı en kalabalık geçen etkinlikler arasındaydı.  

World Marketing Summit, yedi yıl önce pazarlama gurusu Prof. Dr. Philip Kotler önderliğinde kuruldu ve dünyanın birçok yerinde konferanslar aracılığı ile sektöre ışık tutuyor. Bu yıl Haliç Kongre Merkezinde düzenlenen konferans ‘Pazarlamanın Geleceği İstanbul’da Tasarlanıyor’ başlığını taşıdı. Kotler, açılış konuşmasında, pazarlama ve satışın birbirine karıştırılmaması gerektiğini vurgularken İstanbul’un birçok markaya ev sahipliği yaptığını aynı zamanda ise kendi markalarıyla da dünyaya açılabileceğini ve doğru stratejiler eşliğinde tanınırlığına katkı yapabileceğini belirtmişti.

RE360 Gayrimenkul Zirvesinde ise katılımcılar interaktif rol oynamanın pozitif etkilerini tartıştılar.

Marka Konferansında ise sektörün öncü isimleri girişimcilerle bir araya geldi. Yenilikler ve gelişimsel süreçlere yer verildi. Vizyoner konuşmacılar gelecek yıllara dair sinyaller verdi. 

Teknolojinin hayatımızın her alanındaki etkileri girişimcileri yenilikler peşinde koşmaya motive ediyor. CES 2019 İnovasyon Ödülleri, ocak ayında Las Vegas’ta sahiplerini bulmaya hazırlanıyor. CES İnovasyon Ödülleri, Tüketici Teknolojisi Derneği (Consumer Technology Association) tarafından her yıl gerçekleştirilen ve tüketici teknolojisi ürünlerinde sıra dışı tasarım ve mühendislik için ödül verilen bir yarışmadır. İsrail’den iki önemli inovasyon ödüllerini almayı bekliyor.

Yenilikler ve yatırımlar start-up projeleri için yolda. Detaylarını gelecek yazımda paylaşıyor olacağım.

2018 yılı başta piyasalarda olmak üzere gelgitlerin hızlı yaşandığı, atılan imzaların sarsıcı sonuçlar doğurduğu ve resmin çoğunluğunda gri tonunun ağırlıkta olduğu kritik bir yıl oldu. Bu öğretici süreçlerden ders alıp zararları minimize ettiğimiz ve süreci doğru yönettiğimizde biraz daha cesur bir zaman dilimini karşılayabiliriz.

2019, retroların geride kalacağı, öğretilerden ders aldığımız, yenilikleri doğuracak kadar güvenli ve güçlü bir yıl olmasını diliyorum.

Mutlu yıllar...