2 Ekim Pazar, Felipe Massa’nın evinde Brezilya İnterlagos pistinde 2008 Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın son yarışı koşuluyor. Son yarış öncesi Hamilton ile Massa arasında pilotlar şampiyonasında 7 puan fark var. Takımlar şampiyonasında ise Ferrari 11 Puan fark ile önde bulunuyor.
Yarış öncesin de başlayan sağnak yağış ile startın 15 dakika geç başlaması, birilerinin bu yarışı seyrettiğinin ve “gözüm üzerinizde merak etmeyin iyi olan kazanacak” der gibiydi. Brezilya Interlagos pistinde binlerce seyircinin ve televizyon başındaki milyonlarca izleyicinin yaşadıkları bir film karelerini andırıyordu; heyecan, düşkırıklığı, sevinç ve üzüntü her şey vardı bu film de.
Pilotlar şampiyonasının son yarışa kalmasından dolayı, yarış öncesinde gerek seyirciler, gerek pilotlar, gerekse takım çalışanlarında stres ve heyecan bir aradaydı. Ayrıca bir önceki hafta Ferrari taraftarlarının Lewis Hamilton’a yaptığı ırkçı saldırılar ortamı daha da germişti.
Pilotlar şampiyonasındaki 7 puan fark, yarış sonrası için farklı senaryolar için kullanılabiliyor. Massa’nın yarışa birinci başlamasından dolayı en kuvvetli ihtimal 1. olmasında, Lewisin şampiyon olabilmesi için 5. olması gerekiyor. Lewisin yarışı altıncı bitirmesi ve Massa’nın 1. olmasında durumunda puanlar eşit oluyor, bu durumda daha fazla birinciliği olan Massa şampiyon olabiliyordu. Kısacası Massanın yapması gereken 1.gelmek ve Hamilton’dan gelecek yarış sonucunu beklemesi gerekiyordu. Hamilton’dan gelecek sonuçu içinde yarış çizgisinden geçtiğinden emin olması gerekiyordu tabii...
Yarış boyunca Ferrari pilotu Massa birinci gidiyor neredeyse kusursuz bir yarış geçiriyordu. Hamilton ise 4.sırada başladığı yarışa ön taraftaki Vettel 3. kez pit alanına girmesi ile birlikte her şey Hamilton'istediği gibi gidiyordu. . Alonso 2. sırada Raikkonen 3 ve Hamilton da 4. sıradaydı.
Bitime 15 tur kala, telsizlerden pilotlara geçilen bilgilerde 10 dakika sonra yağmur gelebileceği bilgisi geçildi. Birileri “daha oyun bitmedi” diyordu sanki... Son 6 tura girildiğinde yağmur damlaları piste düşmeye başladı. Aynı turda Vettel Hamilton’ı sıkıştırmaya başladı. Yağmurun görülmesi ile birlikte, pilotlar pit alanına ardı ardına girmeye başladılar. Raikkonen, Alonso, Hamilton yağmur lastiklerine geçtiler. Bir tur sonra Massa da pit alanına girerek yağmur lastiklerini taktı. Bu karmaşık pit stoplardan sonra Massa – Alonso – Raikkonen – Glock – Hamilton sıralaması oluştu. Hamilton, bir sıra kaybetmesine rağmen şampiyonluk şansını devam ettiriyordu. Son 4 tura girildiğinde Vettel 5. sıra için bir saniye geriden Hamilton’ı sıkıştırmaya başladı. Eğer Vettel, Hamilton’ı geçerse şampiyon değişecek ve Massa kendi evindeki yarışta ilk şampiyonluğunu ilan edecekti. Ve Vettel son 2 turda Hamilton’ı geçmeyi başardı.Ferrariler McLarenin 6. sıraya düşmesi ile birlikte Massanın pilotlar şampiyonu olmasını garantilediğini düşündürler.Massanın start/finiş çizgisini geçmesi ile birlikte Ferrari garajnda artık bir bayram havası gelen şampiyonluğu kutluyorlardı. Fakat yağmur lastiklerine geçmeyen ve 4.sırada olan Toyota pilotu T.Glock aracını yolda tutmakta zorluk çekiyordu, bu yüzden de son iki viraja yavaşlayarak girdi. Bunun sonucunda da Hamilton’nın T.Glock’u geçmesi ile birlikte viraj başında şansını yitirmiş olan Hamilton, son viraja dünya şampiyonu olarak giriyordu. Birileri “ son sözü ben söylerim” demişti bile... Gerçi yaşanan karışıklıkla beraber telsizden gelen habere kadar Hamilton, olup bitenin farkında değildi.
Massa’nın ve onu takip eden milyonlarca Brezilyalının hayal kırıklığını görünce 1950 Dünya Kupasın da Brezilyalıların dünyaca ünlü stadlarında Maracana da 1-0 dan 2-1 yenilerek kupayı hem de Brezilya topraklarında Urugay’a kaptırmalarının ardından yeni nesilin kendi ülkelerinde yaşadığı en önemli hayal kırıklıklarından biri olsa gerek diye düşündüm.
Kazanmak kadar kaybetmeyi de bilen ve olup biteni olgunlukla karşılayan Felipe Massayı ve Dünyanın en geç Formula 1 pilotlar şampiyonunu Lewis Hamilton’nu bize yaşattıkları bu güzel heyecan dolu dakikalar için kutlamak isterim.