“Tsav” emret sözcüğü Tora’da genellikle uygulanması son derece zor olan emirler için kullanılan bir sözcüktür. Geçtiğimiz hafta açıklamaya çalıştığımız sabah ve akşam üzeri iki kurban sunma emri için de Pinehas peraşasında aynı ifadeye yer verilmektedir. Bu haftaki peraşamızda zor görev Aharon ve oğullarına verilmektedir. Bu görev mizbeahın ateşinin asla söndürülmemesi şeklindedir.
Kelime anlamlarına bakacak olursak ateşin devamlı olarak canlı tutulması hiç de söylendiği kadar zor bir görev olarak görülmemektedir. Sık sık Kohenlerin ateşi canlandırmaları için küçük bir işleme tabi tutmaları bu görevi yerine getirmek için yeterli olacaktır. Halbuki bu görev için kullanılan “tsav” kelimesi ödevin zorluğunu gözler önüne sermektedir. Eğer bu görevin ne ifade ettiğine bakacak olursak Tora’nın bahsettiği kadar zor bir ödevle karşı karşıya olduğumuzu görürüz.
Devamlı canlı tutulması gereken ateş Tora’dır. Tora yaklaşık 2000 yıldır yersiz yurtsuz yaşayan bir toplum tarafından orijinal şekli ile günümüze taşınabildi ise Tora’nın bu zor ödevi başarı yolunda ilerlemektedir. Bu başarı da ancak eğitimin devamı ile sağlanabilecektir. Eğitimin, gelenek ve göreneklerin sekteye uğraması ateşin yanmasını zor duruma düşürecek ve Tora’nın emri yerine getirilemeyecektir.
Bir kişi dünyaya geldiğinde her şeyi öğrenebilecek durumdadır. Bir anlamda şekil verilmeye hazır bir hamurdur. Onu işleyen eller, şekillendiren kişiler ne kadar amaca hizmet ederse kişi girmesi gereken yola o kadar çabuk girer.
Pesah bayramından bir ?abat öncesi ?abat Agadol olarak bilinir. Pesah bayramı Mısır çıkışının herkese anlatılmasını emreden bir bayramdır. Çünkü Mısır çıkışı bir toplum olma yolunda, Tora’ya kavuşma yolunda atılan en önemli adımdır. Bu bayramda ve her zaman yeni nesile öğretilecek kavramlar, uygulamalar, yeni nesilin yetiştirilmesi geleceğe daha güvenle bakmamıza yardımcı olacaktır. Böylelikle ateşin canlılığı her zaman sağlanabilecektir.
Nice nice güzel ve sağlıklı bayramlara ulaşmak temennisi ile Hag Pesah Kaşer ve Sameah.