İnternet devriminin başladığı ilk yıllarda bloglar internet kullanıcılarının tuttuğu sanal günlükler olarak ortaya çıktı. Blogcular ilgi duydukları konular hakkında görüşlerini ve tecrübelerini, okuyucu ve trafik kaygısı gütmeden bloglarına aktarıyorlardı. Dijital iletişimin hayatımızın merkezine yerleşmesiyle blog yazarlığı da müthiş bir evrim geçirdi. Blogcular zamanla, kitleleri peşinden sürükleyen, tüketicilerin satın alma kararlarına etki eden, yayıncılık anlayışına yeni bir soluk katan kanaat önderlerine dönüşmeye başladılar. Blog yazarlığı ciddi kazançlar sağlayan bir meslek haline geldi.
Blog yazarları her türlü ürün ve hizmete dair deneyimlerini yazdıkları bloglarının gerçek gücünü keşfetti. Yayıncılık, medya ve reklam sektörleri blogların eşsiz bir değer oldukları gerçeğini fark etti ve hayatlarımıza yepyeni bir meslek girmiş oldu. ‘Dizüstü Edebiyat’ adlı yeni bir kavram girdi hayatımıza. Gençlerin ilgiyle takip ettikleri bazı blog yazarları, yayınevleri tarafından keşfedildi ve şimdi kitapları okuyucularıyla buluşuyor. Dünyada birçok blogcu da geleneksel gazetelerde köşe yazıları yazmaya başladılar.
Bloglar en çok da reklamverenlerin gözdesi. Tüketici bir ürünü satın almadan önce onu daha önce deneyimlemiş kişilerin tavsiyelerine önem veriyor. Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte tüketiciler, artık sadece yakın çevresindeki insanların değil, bloglar sayesinde dünyanın öbür ucunda yaşayan ve hiç tanımadıkları bir başkasının tavsiyelerine de başvurabiliyorlar. Markalar gerek yeni ürünlerin lansmanında, gerekse acil müdahale gerektiren kriz durumlarında blogları kullanıyorlar. Blogcular markanın elçiliğini üstlenerek mesajını okuyucularına, yani tüketicilere doğrudan ulaştırıyor.
Bu işten kazançlı çıkanın da bloggerlar olduğunu söylemek yanlış olmaz. Markaların en yeni kampanyalarından haberdar olanlar onlar, en yeni ürünleri herkesten önce kullananlar onlar, hatta henüz gösterime bile girmemiş olan sinema filmlerini, dizileri dahi ilk bloggerlar izliyor.
Yazmayı ve paylaşmayı seven internet kullanıcıları, oldukça basit ve ücretsiz olarak blog sahibi olabiliyorlar. İnternetin eriştirme gücü sayesinde yazdıkları içerikler geniş kitlelere ulaşıyor. Böylelikle hobilerini gerçekleştirirken bir yandan kitleleri peşlerinde sürükleyerek ciddi kazançlar elde edebiliyorlar. Eğer siz de blog yazarı olmak istiyorsanız atmanız gereken ilk adım çok ilgi duyduğunuz ve geniş bilgi sahibi olduğunuz bir konuda ipuçları paylaşmak. Önemli olan istikrarlı şekilde o konuda özgün ve kaliteli içerikler üretebilmek. Aynı istikrar sürdürüldüğünde, ulaştığınız kitlenin günden güne genişlediğini göreceksiniz.