Geçtiğimiz ekim ayında Social Fresh’in yayınladığı 2014’ün En İyi İş Blogları listesi, 2015’te iş dünyasına yönelik blogunu geliştirmek isteyenler için çok başarılı örnekler içeriyor. Listenin bir diğer yol gösterici tarafı da listeyi hazırlarken göz önünde bulundurdukları üç önemli kriter.
1. Eyleme çağrı
(Call to action)
Blogda ziyaretçinden – ya da tüketiciden – beklenen bir şey var mı? Mail adresiyle kaydolması ya da herhangi bir indirme linkine tıklaması gibi eylemler bekleniyor mu?
Bu en önemli nokta. Content Marketing’in (İçerikle Pazarlama) marketing kısmının ifade etmeye çalıştığı şey tam da bu. Bloglar zaten okuyucuyla aramızdaki ilişkiyi geliştirmeyi hedeflemiyor mu?
Blogla ilgili bir strateji belirlendi mi? Blogun amacı ne? Blog işimizle ilgili hangi amaca hizmet edecek? Amaca ulaştığımızı nerden anlayacağız? Öncelikle bu soruları yanıtlamamız gerekiyor.
Okuyucu için sizin içeriğinizi okumaktan, müşteriniz olmaya giden yol açık ve net olmalı. Veritabanınıza periyodik gönderdiğiniz newsletter listenize kaydolması, ileride müşteriniz olmasını sağlayacak güvene dayalı bir ilişkiyi başlatabilir.
‘Tıkla’, ‘Paylaş’, ‘Gönder’, okuyucunuzdan yapmasını istediğiniz şeyi net şekilde ifade edin. Bu çağrılar blog içeriğinin en sonunda görünebilir ya da blog temanızın bir parçası olarak her sayfaya yerleştirilebilir.
2. Kaliteli içerik
Blogunuz işinize değer kattı mı? Okuyucularınız sunduğunuz içerikleri ilgi çekici buluyor mu? Düzenli içerik üretiyor musunuz?
Kaliteli içerik, İçerikle Pazarlama’nın olmazsa olmazı. Diğer önemli nokta ise kaliteli içerikten maksimum verim almamıza yardımcı olan doğru zamanlama. Başarılı adımlar atabilmek için uygulanacak net bir plan gerekiyor. Bunun için bir takvim oluşturabilir, doğru içerikleri doğru zamanda yayınlayıp paylaşmanızı sağlayacak bir planlayıcı kullanabilirsiniz.
3. Takipçi etkileşimi
Blog içerikleriniz yorum alıyor mu, sosyal medyada paylaşılıyorlar mı, kitleler içeriğiniz hakkında konuşuyor mu gibi sorulara pozitif yanıt almak kritik önem taşıyor.
İçeriklere yapılan yorumlar iş blogları için en birinci başarı kriteri sayılmayabilir. Bugün okuyucuyla içeriğin etkileşime girmesinin çok daha farklı yolları var. Bir blogun başarılı kabul edilebilmesi için gereken temel noktalardan biri de takipçi. Neticede kimsenin okumadığı bir blogdaki içeriklerin kaliteli olup olmadığının pek de anlamı yok.
Sayfalara yerleştirilen sosyal medya paylaşım butonları okuyucularınızı içerikleri paylaşmaya yönlendirir. 2014 yılını gözden geçirerek ve blogunuzun bu 3 konuda ne durumda olduğunu değerlendirerek 2015’te çok daha başarılı hale getirebilirsiniz.
Not: Yazıyı linkteki makaleden derledim: http://www.business2community.com/blogging/three-keys-effective-business-blogging-lessons-top-business-blogs-2014-01083820