Teknoloji start-uplarının ürünlerini ve markalarını hızlıca geniş kitlelere ulaştırmak için kullandıkları sosyal metirklerin yaratıcı bir şekilde kullanıldığı pazarlama tekniğidir. Dünyada çokça şirket ve genç girişimci işlerini bu stratejiler sayesinde kısa sürede geliştiriyorlar. Dijital medyanın gelişmesiyle ortaya çıkan yeni nesil pazarlama teknikleri sadece teknoloji start-uplarına özel değil. Growth hacking yöntemleri büyük şirketlerin de içerikle pazarlama çalışmalarında uygulanabilir. Özellikle videolar, bu uygulamaları çok daha etkili hale getirebilir.
İçerikle pazarlama uygulamalarını videoyla zenginleştirin
Comscore istatistiklerine göre, video izleyen web kullanıcıları ziyaret ettikleri sitede 2 dakika daha uzun süre kalıyor ve ürün satın almaya yüzde 64 oranla daha fazla eğilimli oluyor.
Yalnızca bu veriler bile iniş sayfasına yerleştirilen videoların verdiği başarılı sonuçları açıklamaya yetiyor ve videoların içerikle pazarlama stratejilerinizin ayrılmaz bir parçası olması gerektiği konusunda oldukça ikna edici. Peki, açılış sayfaları dışında videoları markamızın içerikle pazarlaması için nasıl kullanmalı? İşte ilham verici bir kaç öneri:
Video Newsjacking
Newsjacking gündemdeki gelişmeleri kullanarak marka mesajını hedef kitleye ulaştırma becerisi olarak adlandırılabilir. Haberin etki süresinin ne zaman dolacağı bilinemeyeceği için burada önemli olan esas nokta hızlı aksiyon.
Öncelikle hikâyenin hedef kitlenizin dikkatini cezbedeceğinden emin olmak gerekiyor. Daha sonra onu daha cazip hale getirecek yöntemlere karar vermek. Videonuzda konuya getireceğiniz farklı bakış açısı onun izleyiciler tarafından daha fazla paylaşılmasını sağlayacaktır. Hızlı olmak ilk öncelik olduğu için storypboard’lar hazırlamaya ya da zengin prodüksiyonlara fırsat kalmayacak. Bunun yerine Twitter veya Instagram gibi platformları tercih etmeniz gerekecek. Bu platformlar konuyla ilgili hashtag’i de kullanarak videonuzu paylaşmanıza olanak sağlayacak.
Video yıldızlarına ulaşın
Firmaların çoğu video içeriği hazırlamaya gereken zamanı ayıramıyor ya da videonun pahalı bir yatırım olduğuna inanıyor. Eğer markanız da bu sorunların kurbanı ise o halde pekala bu işi uzmanlarına bırakabilir, bu konuda profesyonel destek alabilirsiniz.
Sektörünüze ya da hedef kitlenize yönelik içerik üreten fenomenlerle iletişime geçin. Ürününüze dair bir deneyim ya da eğitim videosu çekmelerini isteyin. Pek çoğu bunu ücretsiz yapmayı kabul etmeyecektir, özellikle de fenomenler. Fakat yine de daha küçük ölçekli web ünlülerinden belki hediye ürün karşılığında markanız için video içeriği üretmeleri konusunda destek alabilirsiniz.
E-maillerinizi video ile zenginleştirin
İçerikle pazarlama stratejinizi Growth hacking yöntemi ile geliştirmenin bir başka yolu da periyodik gönderdiğiniz e-maillerin içerisine videolar eklemek. E-maillerinde video kullanan pazarlama uzmanlarının yarısı gönderimlerin CTR oranlarında ciddi artış gözlemlediklerini belirtiyor. Bunun yanı sıra maillerin okunma sürelerinde ve paylaşım oranlarında da artış gözlemleniyor. (eMarketer)
Maillerin açılma oranlarının artmasını mı istiyorsunuz? MarketingProfs’un raporuna göre başlığında ‘Video’ kelimesini içeren maillerin açılma oranları diğerlerinden tam yüzde 20 daha fazla.
A/B testi de e-mail pazarlama uygulamalarınızı daha etkili hale getirebilir. Gönderimlerinize içeriğe uygun videolar ekleyip farklı birkaç test gerçekleştirerek en etkili yöntemi bulabilirsiniz.