Doksanlı yıllarda turistik mağazalarında ve lokantalarında İbranicenin ikinci dil olduğu, vitrinlerdeki ürünlerin açıklamalarının İbranice karakterlerle yazıldığı Antalya, İsrailliler’in gözünde yeniden favori olma yolunda.
İsrail’in en büyük tiraja sahip gazetelerinden Yedioth Aharonot’tan Danny Sadeh’in haberine göre, 2015 sezonunda geçmişe göre Antalya’ya gelen İsrailli turist sayısında büyük bir artış var.
Ancak ucuz fiyatlarlar, ‘her şey dahil’ gibi faktörler sayesinde Antalya’yı yeniden keşfeden İsrailli turizm operatörleri bu kez fazla dikkat çekmeden sessiz sedasız çalışıyorlar. İsmini vermeyen İsrailli kaynakların gazeteye yaptığı açıklamaya göre, Türkiye resmen birçok İsrailli ticari birliğin boykot listesinde olmasına rağmen, fiiliyatta Tel Aviv-Antalya charter seferleri bu yaz binlerce turisti Türkiye sahillerine getirdi.
Sadeh haberinde, gelen turistlerin geçen zaman içinde Türkiye’yi güvenlik açısından daha az riskli bulduğuna dikkat çekiyor.
Bu yaz tatilinde Antalya’ya gelen turistlerden Kudüs’lü Rahel şöyle konuşuyor: “Buraya amca, teyze, tüm ailemle ve çocuklarla geldik. Önce Türkiye’ye gelmeye korktuk, ancak şimdi görüyoruz ki çocuklar dahil herkes, beş günlük tatilimizde çok memnun kaldık. Antalya bize hem yakın, hem çok ucuz.”