Aşı karşıtı grupları yasaklayan Facebook´un, eylül ayından bu yana aşıları destekleyen birçok paylaşımı siyasi reklam olduğu gerekçesiyle yanlışlıkla engellediği ortaya çıktı.
Facebook'un ABD'de COVID-19 aşılarıyla ilgili yanlış bilgilere yönelik online reklamları denetleme çabalarının, aşılamayı destekleyen şehir yönetimleri, sağlık hizmeti kuruluşları, topluluklar ve inanç temelli gruplardan gelen mesajları da önlediği anlaşıldı.
ABD Virginia merkezli gazete Politico'nun yaptığı incelemeye göre, eylül ayından bu yana devam eden sorunda, aşıların nasıl işe yaradığı ve nerelerde yaptırılabileceği konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayan en az 110 gruptan gelen ücretli mesajlar, Facebook tarafından işaretlendi ve kuruluşun siyasi mesajlar kaydına gönderildi.
Reklam sponsorları itiraz etme seçeneğine sahip olduklarını ancak bu sürecin virüsün daha bulaşıcı yeni türleriyle mücadele edilirken çok külfetli olabileceğini açıkladı.
Yaşananlar, bazı halk sağlığı uzmanlarının, aşılama karşıtı girişimlerle mücadele etme baskısıyla karşı karşıya olan Facebook'un pandemi hakkında bilgi için uygun bir mecra olup olmadığını sorgulamasına neden oldu.
ABD’nin Illinois eyaletindeki Orland Township kasabasının idari yöneticisi Mary Hastings, bu ay iki reklamlarının Facebook tarafından bloke edildiğini belirterek, "Bu kısıtlamalar halkımızı COVID-19 kayıtları ve güncellemeleriyle ilgili önemli hususlar hakkında bilgilendirme çabalarımızı çok zorlaştırdı. Bu büyük bir haksızlık" diye konuştu.
Politico, yaptığı bir başka incelemeye göre, Facebook'un Avrupa Birliği (AB) kurumlarından ve Avrupa hükümetlerinden gelen reklamları da siyasi mesajlar şeklinde yanlış bir etiketle tasnif ettiğini aktardı.
Genellikle salgınla ilgili halkı bilinçlendirme kampanyaları ve Brexit'in sonuçlarıyla ilgili olan bu gönderilerin radikal sağ gruplar, ana akım siyasi partiler ve diğer siyasi kampanyacıların paylaşımlarıyla aynı kefeye konduğu anlaşıldı.
Facebook, yanlış bilgilerin yayılmasıyla mücadele etmek ve şeffaflığı teşvik etmek amacıyla 2020 ABD Başkanlık seçimleri döneminde siyasi reklamlara bazı kısıtlamalar getirmişti.