Son zamanlarda çocukların hayal dünyalarını geliştirmek üzere çeşitli kitaplar yaygınlaşmaya başladı. Bu kitaplardan birçoğu, içlerinde etkinlik bulundurmakta olup bazıları kodlamaya değinmektedir.
Kitaplarda ele alınan konuların yeni düşünme tarzını geliştirmeyi hedeflediğini görüyoruz. Bugün bende yazarı olduğum STEAM Şehirde kitabından bir etkinlikle birlikte çocuklarımızın hayal gücüne katkıda bulunmak istiyorum. Doğanın, yaşantımızdaki pek çok şeye büyük bir ilham kaynağı olduğunu göz önünde bulundurararak yazdığım ‘STEAM Şehirde’ kitabımda Biyomimikri’yi ele aldım. Biyomimikri doğanın ve doğadaki canlıların gözlenmesiyle birlikte, toplanan veri ve bilgileri kullanarak insanlığın gelişimi için yapılan proje, icat ve katkılardır.
Bu ay etkinliğimizde bilim, sanat ve matematikten faydalanacağız.
Gerekli malzemeler:
Market kabı veya yoğurt kabı – tahta çubuklar – yapıştırıcı – yapıştırıcı bant – lastik – renkli boyalar – payetler – kürdanlar – 1 büyük boy leğen – kalın pipetler – leğeni dolduracak kadar su.
Yukarıda belirtilen materyallerle küçük tekne veya sal yapılır. Büyük boy leğene su doldurulur ve pipet yardımıyla tekne veya salın hareket etmesi sağlanır. Fırsat olursa havuzda yüzerken çocuğun hazırladığı tekne veya sal eğlenceye eşlik edebilir.
Bilim: Eğer bir cisim, su yüzeyinde batmadan durup yüzebiliyorsa ağırlığı, sudaki kaldırma kuvvetine eşittir.
Sanat: Kullanılan malzemeler bir araya getirilir ve yaratıcılık kullanılarak değişik tekne veya sal hazırlanır.
Matematik: Birden fazla hazırlanan tekne veya salın uzunlukları ölçülür. Ne kadar süre su yüzeyinde durabildiği hesaplanır.
STEAM Eğitim Modelini destekleyici örnek sorular: En hızlı tekne hangi gruba ait?
Ne tür değişiklikler yapılsa tekne daha hızlı olur?
Tekne suyun üzerinde kalabiliyor mu?
Tekne batmasın diye ağır mı olmalı yoksa hafif mi?