40. İstanbul Film Festivali Hilton’da yapılan Kapanış Töreni ile ödüller sahibini buldu. FİPRESCİ jürisinde yer alan sinema yazarımız Viktor Apalaçi En İyi Film Ödülünü George Peter Barbari’ye takdim etti. “Bekaretin Sonu / Death of a Virgin, and the Sin of Not Living” adlı Lübnan filminin eleştiri yazısı 7 Temmuz sayımızda yayınlanmıştı.
Viktor Apalaçi ödül gecesi intibalarını anlattı: “Uluslararası Sinema Yazarları Birliği jürisi İtalyan Massimo Lechi, Tayvanlı Tsin Wang ve benden oluşuyordu. Zoom aracılığıyla yaptığımız 3 toplantının sonuncusuna FİPRESCİ Başkanı Klaus Eder, İst. F. Festivali Direktörü Kerem Ayan ve FİPRESCİ Türkiye temsilcisi Esin Küçüktepepınar katıldı. Finale kalan 3 film arasından “Bekaretin Sonu” öne çıktı. Jüri ödülün gerekçesini “İnsan varoluşunun kırılganlığının sarsıcı tasviri ve mizanseninin büyüleyici zerafeti için” olarak açıkladı. Ödül töreninden sonra Hilton Havuzbaşındaki kokteylde ödül kazanan birçok sanatçı ile tanışıp samimi sohbetler yapma fırsatını buldum. Kariyerinin ilk filmi ile festivalde 2 ödül kazanan 29 yaşındaki George Peter Barbari cana yakın kişiliğiyle sempatimi kazandı. Kendisine filmi hakkındaki müspet düşüncelerimi anlattım.
En çok sayıda ödül alan 2 film “Beni Sevenler Listesi” ile “Çatlak” oldu. Bu son filmle Ulusal Yarışmanın FİPRESCİ En İyi Film Ödülünü kazanan, En İyi Yönetmen ve En İyi Senaryo Yazarı seçilen Fikret Reyhan ile dostane ve uzun bir görüşmem oldu. Favori filmim “Dirlik Düzenlik” ile En İyi Kadın Oyuncu Ödülünü kazanan Asiye Dinçsoy ile, filmin yönetmeni Nesimi Yetik ile, senaryo yazarı eşi Betül Esener ve oyuncu annesi Dudu Yetik ile tanıştım. Nesimi Yetik filmiyle ilgili yazdığım yazıyı okuduğunu söyledi ve pandemi sonrası sinema eleştirmenlerinden oluşan grubumun yemekli toplantılarına katılacağına dair söz verdi.”