Kiralabunu.com şirketinin kurucularından biri Sinan Ventura ile satın almaya alternatif olarak gelişen kiralama iş modelini konuştuk.
Kiralabunu.com platformundan detaylıca bahsedebilir misiniz? Kuruluş amacı ve fikri neydi?
Dünyada özellikle pandemi ile birlikte paylaşım ekonomisi büyümeye başladı. Satın almaya alternatif olarak gelişen kiralama yöntemi özellikle ülkemizde teknoloji ürünlerinin fiyatının yükselmesi, talebin düşmemesi ve taksit kısıtlamalarıyla birlikte büyük bir potansiyel iş modeli haline geldi. Kiralabunu.com’u bu potansiyel ve ihtiyaç çerçevesinde bu yılın başında Alper Erdem, Cenk Yılmaz ile beraber kurduk. E-ticaret geçmişimizin olması kiralabunu.com’un bir iş modeli olarak büyümesinde de etkili oldu. Ağırlıklı sitede tüketicilerimize yüksek fiyatlı son teknoloji ürünlerini dönemlik ve aylık olarak kiralama hizmeti vermeye başladık. Hızlı bir şekilde yeni kategorilerde ürünler eklemeye başladık.
Şimdilerde satın almaya alternatif olarak tüketiciler beğendikleri, ihtiyaç duydukları yüksek fiyatlı ürünleri uzun ya da kısa dönemli kiralamaya başladı. Kiralabunu.com, pandemide teknolojiye ulaşımın her şeyden önemli hale geldiği bir dönemde ortaya çıktı. Bir yıllık bir geçmişi olan markamız yakın zamanda da önemli bir erken aşama yatırım aldı. Bir melek yatırımcı, Türkiye’nin kiralama platformu kiralabunu.com’un 7,5 milyon TL değerle yüzde 2’sine ortak oldu. Hedefimiz ilk üç ayda şirketin yüzde 15’i için yatırım almak.
kiralabunu.com kurucularından Sinan Ventura
Kiralabunu.com’u kimler tercih ediyor?
Daha çok Y ve Z kuşağı kiralama sistemini kullanıyor. Yeni nesil taahhüt altına girmek istemiyor. Çünkü özgür olmak en temel motivasyonları. Biz kullanıcılarımızı dört kategoride değerlendiriyoruz. İlki teknoloji aşıkları, ikincisi dönemsel ihtiyacı olanlar, üçüncüsü test kullanıcı (Bunlar satın alma öncesi test amacıyla konsepti deneyenler), dördüncü kategoride ise bütçesi olmayıp gerçekten o ürüne ihtiyacı olanlar. Bizim kullanıcılarımız 30-35 yaş arası birinci ve dördüncü kategorideki kişilerden oluşuyor.
Her alanda hayat pahalılığının hissedildiği bu dönemde kiralabunu.com platformu “satın alma-kirala” modeli ile topluma ne gibi avantajlar sunmaktadır?
Kiralama alanındaki fintech yatırımları ile Türkiye’de kısa sürede 3 milyar TL’nin üzerinde kiralama yapılmasını ve ilk oyuncu olarak Kiralabunu’nun en büyük pazar payını alarak çok hızlı bir büyüme göstereceğini öngörüyoruz. Özellikle yüksek fiyatlı ve ithalata bağımlı olduğumuz ürünlerde bu potansiyeli kullanmamız milli serveti tutmamıza neden oluyor. Birçok uzman, ülkelerin dış finansman açığını iyileştirmek için kiralama modelini öneriyor. 80 milyon nüfusa sahip Almanya’da kiralama sektörü yüzde 3-4 arasında değişen bir büyüklüğe sahip. Milli serveti dolapta değil cepte tutmak gerekiyor. Kiralabunu.com da Türkiye’de alanında öncü bir marka.
2022 hedeflerinizden bahseder misiniz?
2022 yılı için 300 milyon TL ciro hedefimiz var. Pazarın büyüklüğü 60 milyar TL. Dolayısıyla pazar payının yüzde 10-15’ini almak istiyoruz. Sektörde tam olarak bizim işi yapan alternatif isim yok. Dolayısıyla son iki aydaki gelişmeler akabinde yüzde yüzlük bir büyüme sağladık.
Kiralabunu.com platformunun satın almaya alternatif getiren kiralama sistemine karşı insanların talepleri ne şekilde? Gelecekte bu sistemin daha da yaygın olacağını düşünüyor musunuz?
Kiralabunu.com, yeni kategoriler açmayı ve aylık müşteri sayısını 2022 yılının ilk üç ayında 10.000 kullanıcıya çıkarmayı hedefliyor. Kobilere yönelik ürünlere yatırım planı bulunuyor.
Kiralama sistemiyle birçok ürünün rahatlıkla kullanılmasını sağlıyor. İşletmelerin sermayesinin cepte kalması Böylelikle yabancı sermayenin güvenle ülkeye girmesi mümkün hale geliyor. Kiralama sistemi kullanıcıya hem ödeme ve fiyat avantajı sunuyor. Kur farkı nedeniyle yaşanan satın almadaki handikap kiralama sistemi sayesinde daha rahat atlatılabiliyor. Bu avantajın rahatlığına alışan kullanıcıların geri bildirimiyle kiralama sisteminin ülkemizde daha yaygınlaşacağını düşünüyoruz.