Geçtiğimiz günlerde, Milano Moda Haftası kapsamında Prada´nın Sonbahar/Kış 2022 erkek giyim koleksiyonu ´Body of Work´le tanıştık. Gösteride yer alan modeller, sahne tasarımı, Jeff Goldblum´un podyum tavrı ve Balenciaga´nın koleksiyona etkisi bütün hafta gündemimizdeydi...
Miuccia Prada ve Raf Simons'un yaratıcı yönetmenliğinin ürünleri için, Fondazione Prada'da parlak ışıklar saçan, galaksiler arası ilerleyen bir tünelle arka plan oluşturuldu. Ana hangarda ise, soluk yeşil halı seyirciyi ve modelleri sinemasal bir katedral gibi karşılıyordu. The Human League'in synth-heavy remix’i mekana nüfuz edip modelleri yönlendirdi.
Oluşturulan gelecekçi platformda, sinema ve tiyatro dünyasının yıldız isimleri Kyle MacLachlan, Jeff Goldblum, Damson Idris, Asa Butterfield, Filippo Scotti, Ashton Sanders, Jaden Michael, Tom Mercier, Thomas Brodie-Sangster ve Louis Partridge'ın modellikteki becerilerini izledik. David Lynch'in yönetmenliğini yaptığı 'Twin Peaks' ile tanıdığımız, efsanevi Kyle MacLachlan, podyumda geniş omuzlu kruvaze ceketi, bir kat altındaki geniş paçalı tulumu, son katman olarak boynundan görebildiğimiz geometrik desenli polo yakasıyla podyumu açtı. Peki defilenin kapanışını yapan Jeff Goldblum'un üzerinde tamamen siyah, dirsek ve etek kısmı suni kürk bantlı paltosuyla yaptığı, kendine has, tavır sahibi catwalk'unu Instagram hesabında paylaşmayan kaldı mı?
Polo yaka örneğindeki gibi, tüm defile boyunca karşımıza çıkan güçlü pastel tonlar ve parlak renklere boyanmış küçük cesur detaylar, deri, suni kürk, saten, ipek gibi değerli materyaller, koleksiyonun 1984 vari distopik atmosferine canlılık katıyor, parçaları modern hayata zarafetle adapte ediyor. Tek tip ve resmi giysileri yeniden yorumlamayı seven Miuccia Prada, çalışan kesimle ilişkilenmiş, fonksiyonel, emeği temsil eden üniformalar üzerine hiyerarşik bir sıralama yapmadan gitmiş. 50'den fazla parçanın sunulduğu koleksiyon, biçim ve formu tanımlamaya modernist bir bakış açısıyla hizmet ediyor. Abartılı genel hatlarda vücuda vurgu yapılırken, omuzlar ve belde geleneksel terzilik yolu kullanılmış.
Podyum sırası, uzun ve beli sıkan bir kemer ile evrimleşen bomber ceketlere geldiğinde, konuya Balenciaga dahil oluyor... Prada'nın gösterisinden birkaç dakika sonra, Instagram fenomeni 'Diet Prada', Raf ve Miuccia'nın, hacimli bir siluet yaratan bomber ceketlerini, Balenciaga'dan kopya ettiklerini iddia etti. ''Prada'nın, sektördeki herkesin yaptığının tam tersini yaptığı günlerini özlüyorum'' yazdığı bir Instagram gönderisi paylaştı.
Moda sektöründe ve sanatta geri dönüşüm, esinlenme, tekrar etme eğilimleri olduğunu bilsek de Prada'nın anlatacak bir derdi olan ''Body of Work'' koleksiyonunun bu şekilde basite indirgenemeyeceğini düşünüyorum. Prada, yeni dünya düzenine geçişte, tüm alanlarda çalışmayı ve emeği kutluyor. Ama bir yandan aykırı bir dış giyim tarzıyla, kendini ifade etmek ve sıradanlıktan uzaklaşmak için seçenek de sunuyor. Ciddiyetin ve heyecanın, siyah paltolar, tulumlar ve iş kıyafetlerinin arasından çıkan kanarya sarıları, Prusya mavileri, mandalina turuncuları ile nasıl çatıştığına şahit oluyoruz. Demna Gvasalia'nın kreatif direktörlüğündeki Balenciaga ise bahsedilen koleksiyonunda Slav sokak stilini ve bit pazarı kültürünü sunmuştu. Hepsi bu...
Diet Prada'nın iddialarını bir kenara bırakacak olursak, Miuccia Prada ve Raf Simons'un ortaklığı, yine kendi içinde dikkat çeken, anlamsal derinliği yüksek, ana akımdan uzak erkek giyim koleksiyonlarından birini daha yarattı diyebiliriz.