Amerikalı piyanist, besteci Emmet Cohen, genç yaşına rağmen hem icracı hem cazda nesiller arası bilgi, tarih ve geleneklerin aktarımına kendini adamış önemli bir sanatçı… Cohen, 1 Mart gecesi kontrbasta Yasushi Nakamura, bateride Kyle Pool’dan oluşan Trio’suyla Cemal Reşit Rey Konser Salonunda unutulmaz bir konsere imza atacak. Müzikseverler o gece Cohen'in tutkusuna ve bir daha asla tekrarı olmayacak sonsuz sayıdaki piyano kombinasyonlarından birine şahit olacak.
***
X. Uluslararası Opus Amadeus Oda Müziği Festivali başlıyor
İstanbul Uluslararası Opus Amadeus Oda Müziği Festivali 10. yaşına girdi. Artisan organizasyonluğu ve Mehmet Mestçi sanat yönetmenliğindeki festival, 3 Mart-31 Mayıs tarihleri arasında değerli sanatçılarla farklı mekânlarda gerçekleşecek. Süreyya Operasında Baroque For You topluluğunun vereceği açılış konserini 12 Mart’ta Saint Esprit Kilisesinde New Collegium ve 15’inde yine aynı mekânda Repicco konseri takip edecek. Diğer konserleri www.opusamadeus.com linkinden görebilirsiniz. Biletler Biletix’te.
***
Ham, samimi ve sade estetiğin peşinde…
Selim Süme’nin, şair Ahmet Güntan'ın Parçalı Ham manifestosundan ilham alarak açtığı ilk kişisel sergisi ‘TRANSİT’, 19 Mart tarihine kadar Versus Art Project’te izleyiciyle buluşuyor. Günlük ve sıradan olanı merkezine alan sergi, rastlantı ve kurgu arasındaki opak alanda gündelik olanın estetize ve(ya) dramatize edilmesini araştırıyor. Fotoğraf çekmenin aynı zamanda bir şeyi çekmemek/göstermemek, kadrajın dışında bırakmak olduğuna işaret eden Süme, TRANSİT serisinde uzun zamandır rafa kaldırdığı konulara tekrar odaklanıyor.
***
Yapı Kredi bomontiada’da ‘Müdahaleler’ sergisi
Yapı Kredi bomontiada, Vahap Avşar'ın eski ve yeni işlerinden oluşan ‘Müdahaleler’ sergisine ev sahipliği yapıyor. Avşar’ın resim, fotoğraf, video, hazır-nesne ve yerleştirmelerini içeren sergi, 19 Şubat-26 Mart arasında, pazartesi hariç her gün saat 11.00-19.00 arasında Yapı Kredi bomontiada Galeri ve 4.Kat’ta ziyaret edilebilir. Küratörlüğünü Ahmet Ergenç’in BüroSarıgedik işbirliği ile üstlendiği sergi, 80’lerin ortalarından bu yana eleştirel ve ironik bir bakışla siyasi ve kültürel gündeme ‘müdahaleler’de bulunan Avşar’ın, otuz yılı geçen üretim sürecinden geniş bir seçkiyi ve mekâna özgü yaptığı yerleştirmeleri bir araya getiriyor.