20 yıllık süreçte onları artık çoğumuz az veya çok tanıyoruz. 2002 yılında Yusuf Baruh ve oğlu Aslan Baruh´un baba-oğul ortak girişimi olan Baruh Team, ekibe Celal Alp Günal ve Beril Hatem Bardavit´in de katılmasıyla gücüne güç kattı. Biz de her yıl başarılarını tekrarlayıp, istikrarla büyüyen bu ekip hakkında merak ettiklerimizi takım lideri Aslan Baruh´a sorduk.
Gayrimenkul Danışmanlığı mesleği özellikle son 7-8 senede çok tercih edilen bir meslek haline geldi ama 20 sene önce emlak sektörünün kalitesi ve itibarı bu seviyede değilken bu işe başlama kararını nasıl aldınız?
Ben hayatta imkânı olan herkesin kişisel becerileri doğrultusunda sevdiği işi yapması gerektiğini düşünen bir insanım. Dediğiniz gibi o dönem emlak sektörünün itibarı şu an olduğu seviyenin çok çok altındaydı ama emlak piyasasında dünyanın en büyük kurumsal markalarından biri olan RE/MAX, Türkiye’ye yeni giriş yapıyordu. Babam ve ben o dönem için eğitim seviyesinin çok düşük olduğu Türk emlak piyasasına, RE/MAX’IN çok büyük yenilik katabileceğini ve bu işe yıllarını vermiş tecrübeli yurtdışı eğitimcilerden alacağımız eğitimlerle kendimize bu piyasada iyi bir yer edinebileceğimizi düşündük. İki farklı jenerasyon olmamız, babamın etki çevresini, benim teknoloji ve pazarlama konusundaki hakimiyetimle birleştirebilecek olmamız iyi bir plan gibi duruyordu ama bence en önemlisi özellikle kendi adıma söyleyeyim; ben bu işi kendi sosyal becerilerime çok yakın gördüm ve çok sevdim.
Elbette bir işe rakiplerinizden önce başlamak bir avantaj yaratır ancak binlerce insanın emlakçılığı kolay kazanç kapısı olarak görüp, rekabet ortamının bu kadar yoğun olduğu bir sektörde sizin farkınız nedir ki her yıl başarılarınızı devam ettirebiliyorsunuz?
Başarının devamlı olabilmesi için müşteri memnuniyetine çok önem vermeniz gerekiyor. Aldığımız işlerin çok büyük bir bölümü “memnun müşteri referansıyla” geliyor. Hele bizim gibi etki çevresi birbirini çok iyi tanıyan bir müşteri profiliyle çalı şıyorsanız vereceğiniz iyi veya kötü hizmet çok hızlı yayılabiliyor. Bu bilinçle ilk günden itibaren müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için yapabileceğimiz ve sonuçlandırabile ceğimiz kadar iş almaya çok dikkat ediyoruz. Yani kapasitemizin üzerinde çok fazla iş alıp ciroya odaklanmaktansa, tüm emeğimizi, konsantrasyonumuzu sınırlı sayıda işe yönlendirerek, aldığımız işleri sonuca dönüştürme oranlarımıza yoğunlaşan butik bir çalışma yöntemi benimsiyoruz.
“Butik çalışma yönteminiz” konusunu biraz açabilir misiniz? Bir gayrimenkul danışmanı müşterisine özel ne gibi hizmetler sunabilir?
Çoğu kişi emlakçıların yaptığı işi, üstünkörü çekilen fotoğrafların belli başlı emlak internet portalında yayınlanmasından ibaret gördükleri için asıl olması gereken hizmet konusuna pek hakim değil. Butik hizmet anlayışı derken aslında tam da bu noktayı anlatmak istiyordum. Biz müşterilerimizle yaptığımız ilk görüşmeden, satış sonrası hizmete kadar komple bir danışmanlık hizmeti vermeye gayret ediyoruz. Mülkün satıştaki en doğru fiyatını tespit etmek için rakip pazar analizleri yapıyor, profesyonel çekilmiş görsellerle tüm internet portallarında ve sosyal medyada dopingli ilanlar vererek, senelerdir biriktirdiğimiz müşteri datamızla ve bölgedeki diğer etkin gayrimenkul danışmanlarıyla paylaşarak maksimum alıcı adayına ulaşmasını sağlıyoruz. Pazarlık ve kaparo süreçlerini yönetip, alıcı ve satıcının en güvenli şekilde para transferini sağlamasının organizasyonunu yapıyoruz. Gayrimenkul alış-verişinin çoğu kişinin hayatındaki en büyük maddi yatırım olduğunu da dikkate alırsak, bu danışmanlık hizmetini alacağınız doğru gayrimenkul danışmanını seçmek, doğru doktoru veya doğru avukatı seçmek kadar önemli bence.
“Doğru gayrimenkul danışmanını seçmek, sizin için doğru doktoru veya doğru avukatı seçmek kadar önemli” dediniz. Peki biz doğru gayrimenkul danışmanını seçtiğimizden nasıl emin olacağız?
Doğru gayrimenkul danışmanı, ilk görüşmeden itibaren eğitimi, piyasa bilgisi, konusuna hakimiyeti, günümüz teknolojilerini kullanabilmesi, sektör tecrübesi ve bence en önemlisi karakteriyle size güven telkin etmeli. Sadece tanıdık olduğu için hayatındaki belki de en önemli mal varlığını bu işe yetkin olmayan kişilere emanet eden ve sonrasında pişmanlık yaşayan insanları görüyoruz oysa ki biraz önce vurguladığım gibi bu hizmeti alacağınız kişiler karakterleriyle, motivasyonlarıyla bu işi başarıyla sonuçlandıracaklarına dair güveni size verebilmeli.
Uzmanlık alanı ve bölge hakimiyetinin önemi nedir?
Nasıl ki doktorlar kendi içlerinde uzmanlık branşlarına ayrılıyor, aynı şekilde gayrimenkul danışmanlarının da kendilerine bir uzmanlık alanı belirlemesini çok önemli buluyorum. Bir otel pazarlamakla, bir fabrika pazarlamakla bir konut veya ofis pazarlamak birbirinden çok farklı müşteri davranışları içeren farklı uzmanlık konularıdır. Örneğin biz ilk yıllardan itibaren kendimizi konut ve ofis konusunda uzmanlaştırırken, bizlere gelen fabrika, depo, otel pazarlaması gibi çok da yetkin olmadığımız işleri sektör tecrübemizle o işi en iyi sonuçlandıracağına inandığımız konusunda uzman, diğer meslektaşlarımıza yönlendirmeyi daha doğru buluyoruz. Böylece hem bizi arayan müşterilerimiz daha doğru bir hizmet alıyor, hem de biz tüm vaktimizi uzmanlık alanımız olan konut ve ofis alanında yoğunlaştırıyoruz.
Uzmanlık alanı gibi bölge hakimiyeti de bence bir gayrimenkul danışmanı için olmazsa olmazlardan. Bir gayrimenkul danışmanı çalıştığı bölgedeki satılık-kiralık ilanlarını sürekli takip etmeli, bölgede yaşayanlar, çalışanlar ve esnafla iletişim içinde olmalı; yani kısaca bölgesinin gayrimenkul piyasasının nabzını elinde tutmalıdır. Tıpkı uzmanlık alanında olduğu gibi bölge konusunda da sınırları doğru çizip, belli başlı bölgelere yoğunlaşmak hizmet kalitesi için çok önemlidir. Bu düşünceden hareketle yaşamaktan çok keyif aldığım ve uzmanlık çalışmasını halen büyük bir aşkla yaptığım Nişantaşı ve çevresinde çok tanınır hale geldikten sonra çalışma yöntemlerimizden memnun müşterilerimizden gelen referanslar neticesinde Celal Alp Günal ve Beril Hatem Bardavit’in de ekibimize katılmasıyla aynı hizmet kalitesini şehir merkezinde her birimizin kolay ulaşım sağladığı, evlerimize ve ofisimize yakın muadil semtlere de taşıdık. Nişantaşı-Tarabya arası şehir merkezine yoğunlaştığımız bu sistemle yetki aldığımız tüm portföylerimizde çok büyük bir başarı oranı yakalamaya devam ediyoruz.
*Bu bir ilandır