Ulus Özel Musevi Okulları Ortaokul Öğrencileri İngilizce bölümü tarafından düzenlenen ‘English Speech Contest’ etkinliğinde üç heyecan verici kategoride yarıştı: Tarihsel konuşmalara hayat verdikleri ‘Deklamasyon’, güncel konularda izleyicileri eğittikleri ‘Bilgilendirme’ ve geleceğe ilişkin konularda dinleyicileri ikna edebilmek için hitabet güçlerini kullandıkları ‘Özgün Hitabet’ kategorisi.
Her kategorinin ‘Zamanda Yolculuk’ temasının işlediği etkinlikte jüri üyeleri konuşmacıları içerik, sunum ve dinleyicide bıraktıkları genel etkiye göre değerlendirdi.
Konuk konuşmacı ve jüri üyesi Özer Erdem ise nasıl daha iyi konuşmacılar olabileceği konusunda ilham verici bir sunum yaptı.
19. NASA Invention Challenge Yarışmasında Ortaokul öğrencilerinin projesi ‘En Hafif Tasarım’ ödülünü kazandı.
NASA - JPL tarafından düzenlenen ‘Invention Challenge’ yarışmasının Türkiye ayağıdır. Her yıl belirlenen bir problemin en etkin ve hızlı bir biçimde çözülmesi için öğrencilerden bir cihaz tasarlaması beklenir. Belirlenen problemin çözülmesi için öğrencilerden yaratıcı düşünme, problem çözme, problem temelli öğrenme ve 21. yüzyıl becerilerini kullanmalarını ortaya koymaları beklenir.
Süreç içinde öğrenciler tasarım yapma, liderlik, grup çalışması ve mühendislik becerilerini geliştirir.
UÖMO bu yıl lise öğrencileriyle gerçekleştirilen yeni bir çalışmaya daha imza attı. ‘Independent Learning Day’ adı verilen program farklı öğrenme modellerini, farklı atölye çalışmaları ile deneyimleme fırsatı sunuyor. UÖMO Eğitim kadrosu tarafından kalıcı öğrenmenin içselleştirilmesi amacıyla 9.ve Hazırlık sınıfı öğrencilerine özel hazırlanan bir program.
Program, içeriğindeki uygulamalı atölye çalışmaları ile katılımcılara kendilerine özel öğrenme yöntemlerini keşfetme fırsatı sunuyor.
Yetkililer öğrencilerden aldıkları olumlu geri bildirimlerle şimdiden gelenekselleşen etkinlikler arasına girmeye aday olduğunu belirtiyorlar ve yapılan çalışmaları aktardılar: “Flash Card, Brain Dump, Self Quizzing, Mind Map Öğrenme atölyeleri gün boyunca öğrencilerimizi ağırladı.
Öğrencilerimiz farklı öğrenme tekniklerini deneyimledikleri bu atölyelerin ardından katıldıları Mozaik Atölyesi’nde kendi tasarımlarını oluşturdular ve programı eğlenceli bir atölye çalışması ile tamamladılar.”