Renault’un birçok ülkede çok sevilen, elektrikli araçların yaygınlaşmasında ulaşılabilir fiyatı ile büyük rol oynayan ve yüksek şatış rakamlarına ulaşan Zoe için yolun sonu geldi. Mart ayı itibariyle üretimi sonlanarak yerini yeni bir model olan Renault 5 E-Tech’e bırakıyor. Retro tasarıma sahip araç Avrupa’da 25 bin Euro fiyatı ile yine iddialı bir şekilde piyasaya çıkıyor. 2025'in ilk yarısında ülkemize gelecek aracın dış tasarımında ön-arka aydınlatma ve geniş çamurluklarla ile efsane ilk Renault 5 modeline göndermeler yapılıyor. 18 inch jantlar ve arka kapı gizli kolları ile sportif bir görünme sahipken, iç mekanda modern tasarım ve sürücü odaklı ekranlar dikkat çekiyor. 110 kW motor gücüne kadar farklı motor seçenekleri mevcut iken 40 kWh ve 50 kWh iki farklı batarya kapasitesine sahip. DC şarj gücü 100 kW iken AC desteği 11 kW. V2L desteği ile araçtan farklı elektrikli aletleri çalıştırma seçeneği de mevcut. Beş farklı renk seçeneği olan araçta yeşil ve sarı iddialı renkler arasında. Araç, 400 kilometreye kadar menzil sunuyor. Sanal Avatar olan araçta “Hey Renault” deyip kullanıcı istediği birçok bilgiye ulaşabilecek.
Türkiye yollarına yeni bir marka daha giriş yaptı. Çin'in başarılı araç üreticilerinden Hozon Neta ülkemizde satışa başladı. Elektrikli araç üretiminde ilk on üreticiden biri olan firma kompakt Suv modeli Neta U modeli ile giriş yaptı. 1 milyon 746 bin TL fiyat etiketine sahip araç 420 kilometre menzile sahip CATL bataryası ile ön plana çıkıyor. Yüzde 30’dan yüzde 80’e 30 dakikada şarj hızına sahip araçta iki ayrı 8 inch dokumatik ekran, tek pedal kullanım, V2L, elektrikli cihazlar için elektrik alma gibi birçok donanım özellikleri mevcut.
Porsche’un yenisi
Porsche ilk elektrikli SUV modeli Macan’ı tanıttı. 800 volt mimarisi ile 100kWh batarya kapasitesine ile Macan 4, 408 Ps güç üretirken 100 kilometre hıza 5,2 saniyede ulaşıyor. Karmada 516 ile 613 kilometre, şehir içinde 784 kilometre menzil sunuyor, Macan Turbo 639 Ps güç üretirken 100 kilometre hıza 3,3 saniyede ulaşıyor. Karmada 518 ile 591 kilometre, şehir içinde 765 kilometre menzil sunuyor. 270 kW DC şarj desteği ile yüzde 10 yüzde 80 arası 21 dakika sürüyor. Arka tarafta 540 litre bagaj kapasitesine sahipken ön kaputun altında 84 litre bir bagaja daha sahip. 4 teker çekiş sistemine sahipken ilk kez opsiyon olarak sunulan arka ask yönlendirme sistemi ile 5 derece dönüş açısına sahip.
2020 yılında ilk piyasa çıktığında elektrikli otomobil dünyasında sevilen Porsche Taycan yenilendi. Eş zamanlı olarak Türkiye piyasasına giriş yapacak araçta 105 kWh batarya seçeneği ile gövde tipine göre 678 kilometre menzile ulaşabilecek iken standart batarya ise 89 kWh. 800 volt altyapısı ile 320 kW DC şarj desteği sunabiliyor. Turbo S versiyonunda 0-100 kilometre hızlanması 2,4 saniyeye kadar düşüyor. 10 saniyelik boost fonksiyonu ile 952 bg güç ve 1100 Nm torkun üzerine çıkabiliyor.
Ülkemizde 2019 yılının sonlarına doğru Btk tarafından engellenen ve bazı şartlar getirilen araçların uzak bağlantısı için önce Togg güncellemesi için gerekli alt yapıların yapılması sonucu, daha sonra Tesla’nın gelmesi ile araca yerli sim kart desteği sunulması ve son olarak Volvo’da uzak bağlantısı açılması ile kullanıcılar araçlarına otomatik güncelleme ve telefondan uygulama ile uzaktan bağlanma özelliklerine kavuştular. Diğer markaların ne zaman uzak bağlantıları için gerekli şartları sağlayacağı ve kullanıcılarına bu hizmetleri vereceği ise merak konusu. Birçok kullanıcı araçlarında bu özellikleri kullanmak istemekte ve üreticilerden talep etmekte.