Holokost filmi Venedik Film Festivalinden ödülle döndü

Venedik Film Festivalinde Gümüş Aslan En İyi Yönetmen Ödülü, Adrian Brody ve Felicity Jones´un başrolünde olduğu üç buçuk saatlik görkemli yapım ´The Brutalist´ ile Brady Corbet´e verildi. Film, II. Dünya Savaşı sonrası ABD´ye göç eden ve Holokost´tan sağ kurtulmuş hayali Macar mimar László Tóth´un biyografisini konu alıyor.

Selin KANDİYOTİ Kültür
11 Eylül 2024 Çarşamba

Brady Corbet’in yönettiği ve Adrian Brody ile Felicity Jones'un başrolünde olduğu ‘The Brutalist’, bir Holokost gazisinin Amerika’da yeni bir hayat kurma çabasını konu alıyor. Corbet bu filmin gerçek bir hikaye olmasını dilese de, film bir fantezi olarak kurgulanmış.

Corbet, Venedik Film Festivali'nde yaptığı açıklamada filmin, 20. yüzyılın travmasının fiziksel tezahürü olduğunu ve filmi vizyonlarını gerçekleştiremeyen sanatçılara adadığını belirtti.

Geçtiğimiz yıl hayatını kaybeden Jean-Louis Cohen’in ‘Architecture in Uniform’ kitabından esinlenen filmde, Adrien Brody, László Tóth adında Macar bir mimarı, Felicity Jones ise eşi Erzsébet’i canlandırıyor. Tóth, bir sanayici olan Harrison Lee Van Buren (Guy Pearce) tarafından önemli bir sözleşme alana kadar yoksulluk içinde yaşıyor.

Adrian Brody, karakterle ve hikayeyle hemen bir bağ kurduğunu çünkü annesi, fotoğrafçı Sylvia Plachy’nin 1956’daki anti-Sovyet devriminden kaçıp sanatçı olarak yeni bir yaşam kurma çabasını hatırlattığını söylüyor.

15 dakikalık bir ara ile 215 dakika süren ve 70 mm formatında sunulan ‘The Brutalist’, Venedik’e yüksek beklentilerle gelmişti. Eleştirmenler filmle ilgili genellikle olumlu yorumlarda bulunmuş, film 12 dakika boyunca ayakta alkışlanmış ve Brody'nin performansı övgü toplamıştı. Arkasında yedi yıllık bir emek olan film için 8 Eylül’de gelen ödül sürpriz olmadı.

70mm formatı, genellikle Christopher Nolan ve Denis Villeneuve gibi büyük yapımcılar tarafından tercih edilen ve bağımsız filmler için nadiren kullanılan bir format olarak dikkat çekiyor. Corbet, “Bu filmle, bize yapmamızın yasak olduğunu söyledikleri her şeyi yapıyorum,” dedi ve filmin uzunluğu hakkında yapılan tartışmaların ‘saçma’ olduğunu ekledi: “Belki bir sonraki yapacağım şey 45 dakika olacak ve bunu yapmama izin verilmesi gerektiğini düşünüyorum.”

Venedik Film Festivalinde Gazze protestosu

Festivalde En İyi Yönetmen, En İyi İlk Film ve En İyi Kadın Oyuncu ödülleriyle ayrılan ‘Familiar Touch’ adlı filmin Yahudi asıllı yönetmeni Sarah Friedland, Luigi de Laurentiis En İyi İlk Film Ödülü’nü kabul ederken Filistinlilere destek konuşması yaptı. Friedland, “Bu ödülü, İsrail'in Gazze'deki soykırımının 336. gününde ve işgalinin 76. yılında kabul ediyorum” dedi. Friedland, "Filmciler olarak, çalıştığımız kurumsal platformları İsrail'in küresel ölçekteki dokunulmazlığını dengelemek için kullanma sorumluluğumuz olduğuna inanıyorum. Filistin halkının ve özgürlük mücadelesinin yanında duruyorum" şeklinde konuştu.

Uluslararası insan hakları avukatı ve Uluslararası İnsan Hakları Forumu'nun CEO'su Arsen Ostrovsky, Friedland'ı "kendinden nefret eden bir Yahudi" olarak nitelendirerek, İsrail'e karşı yalanlar yaydığını ve "Yahudi devletinin soykırımı için çağrıda bulunduğunu" söyledi.

Geçen hafta, Venedik Film Festivali'nin direktörü, Gazze Şeridi'ndeki Hamas ile 11 aydır süren savaş nedeniyle İsrail filmlerine boykot çağrısını reddetmişti. Bu karar, dünya çapında 300'den fazla film endüstrisi temsilcisinin, festivali iki İsrail filmini göstermemeye çağıran bir mektubu imzalamasının ardından alındı.

Venedik Film Festivali Direktörü Alberto Barbera, "Bu çatışmayı tetikleyen 7 Ekim soykırımını unutmamalıyız" dedi. Ayrıca, "İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu'nun Gazze'de yaptıkları savaş suçu ve 7 Ekim de öyleydi. Ancak ideolojik nedenlerle bir filmi geri çekmeyeceğiz. 300'den fazla film yapımcısının geri çekilmesini istediği filmler, Filistin karşıtı değil, aksine tam tersidir" şeklinde bir açıklama yaptı.

 

 

 

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün