Eğitimde atölye çalışmalarının gücü

UÖMO: “Siz de öğrencilerimizin gelişimine katkıda bulunmak için atölye projelerimize destek olabilirsiniz.”

Toplum
25 Aralık 2024 Çarşamba

Günümüzde eğitim anlayışı, yalnızca teorik bilgi aktarımından ibaret değil; öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştiren yöntemlerle zenginleşiyor. Bu noktada, atölye çalışmaları eğitim sisteminin vazgeçilmez bir parçası haline geliyor.

Atölye çalışmaları, öğrencilere sadece bilgi sunmakla kalmaz; aynı zamanda bu bilgiyi nasıl uygulayacaklarını da öğretir. Görsel sanatlar, müzik, bilim, teknoloji ve daha birçok alanda düzenlenen atölyeler, öğrencilerin hem el becerilerini hem de zihinsel kapasitelerini geliştirir. Örneğin, bilim atölyesinde öğrenciler deney yaparak öğrenirken, sanat atölyesinde hayal güçlerini somut eserlere dönüştürme fırsatı bulur.

Bu çalışmaların diğer önemli yanı, grup çalışmasını desteklemesidir. Öğrenciler, ekip arkadaşlarıyla fikir alışverişinde bulunarak iletişim becerilerini güçlendirir, empati kurmayı öğrenir ve farklı bakış açılarına açık hale gelir. Öğrencilerin özgüvenlerini artırarak onları bağımsız öğrenmeye teşvik eder.

Eğitimde atölye çalışmalarının etkin kullanılması, sadece bireysel değil, toplumsal faydalar da sağlar. Yaratıcı bireyler yetiştiren bu model, geleceğin yenilikçi ve problem çözücü bireylerini toplumla buluşturur.

Sonuç olarak, eğitimde atölye çalışmaları, öğrencilerin bilgiye dayalı üretken bireyler olarak yetişmesinde kilit role sahiptir. Eğitim kurumları, bu tür çalışmaların önemini kavrayarak ders programlarına entegre ettikçe, geleceğe daha güçlü bir nesil hazırlamış oluruz.

Psikolog Dr. Nevin Dölek’le 8.sınıf öğrenci ve velileri ‘Kariyer Yolculuğum Başlıyor’ atölye çalışmalarına katıldı.

UÖMO öğrencileri iş, meslek, ilgi, yetenek, beceri ve değer kavramlarını geliştirmek amacıyla çalışmalara katıldı. Gelecek hayallerini gerçekleştirme ve planlama konusunda gereken stratejiler üzerine eğitimler aldılar. Potansiyellerini doğru yönlendirme farkındalığı kazandılar. Öğrencilerle yapılan atölye çalışmalarının ardından velilere geri bildirim vermek amacıyla düzenlenen ‘Çocuğumun Kariyer Yolculuğu Başlıyor’ seminerinde velilere kariyer planlamada günümüzde fark yaratan uygulamalar tanıtıldı. Toplantıya katılan Lise Müdürü Funda Kara, UÖML’nin eğitim programını ve UÖMO Kariyer Akademi’nin lise döneminde yaptığı çalışmaları aktardı.

Hrant Dink Vakfı Demokrasi Şehri Atölyelerinde ‘Demokrasilerde yönetim süreci nasıl işliyor?’ konusu yaratıcı çalışmalarla ele alındı.

Hrant Dink Vakfı iş birliğinde gerçekleşen atölye çalışmalarında ortaokul ve lise öğrencileri gruplara ayrılıp kendi şehir meclislerini oluşturdu; açık oturumda birbirlerine hazırladıkları şehir planlamalarını sundular. Eleştirileri dinledirler, fikirlerini tartıştılar. Oluşturdukları şehri değerlendirip, eksik noktalarını saptayıp, önerileri dikkate alarak kurdukları şehirde düzenlemeler yaptılar.

‘Independent Learning Day’e bu yıl da farklı atölye çalışmaları ışık tuttu.

9. sınıf öğrencileri problem çözme, planlama ve sorumluluk alma gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmelerine destek veren uygulamalı çalışmalara katıldı. Öğrenme stratejileri üzerine yoğunlaştılar. Bireysel sorumluluk alarak öğrenme süreçlerini daha etkin yönetme konusunda farkındalık kazandılar. Grup çalışmalarıyla iş birliği ve iletişim becerilerini güçlendirdiler. 

‘Akran -Nezaketi Atölyeleri’nde saygı ve empati konuları ele alındı.

Atölyelere katılan 5. sınıf öğrencileri akran ilişkilerinde saygı ve empatinin katkılarıyla nezaketin nasıl büyüyebileceği konusunu ele aldı. Uygulamalı çalışmalarla farkındalık kazandılar.

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün