Raşi Midraş’a bağlı olarak peraşamızın hemen başında yer alan Menora pasajının neden Nesiim dediğimiz kabile başkanlarının sunumlarına bitişik olduğunu sorgular ve bir sonuca ulaşır. Bilinen Midraş’a göre Aaron, Levi kabilesinin ve kendisinin ‘sunu’ getirmemesinden dolayı sıkkındır ve bunu yapmış olduğu altın buzağı hatasına bağlamaktadır. Her kabile başkanı bir bayram coşkusu ile bunu yaşarken ne Aaron ne de Levi kabilesi bunu henüz yaşamamıştır. Tanrı, Aaron’a verilecek görevin diğerlerinden daha önemli ve büyük olduğunu söyler ve Aaron rahatlar. Aslında kabile başkanlarının sunumlarına bakılacak olursa mumları yakma mitsvasının hiç de o kadar büyük olmadığı düşünülebilir. Çünkü getirilen sunular oldukça görkemlidir ve Menora’nın mumlarını yakmak o sunuların yanında pek de bir şey ifade etmemektedir. Tanrı olayı şöyle açıklar. Kabile başkanlarının getirdiği sunu tek kereliktir. Hâlbuki Menora yakma mitsvası her gün yapılması gereken bir görevdir. Daha fazla sorumluluk, daha fazla ilgi ve daha fazla içselleştirme gerektirir.
Aslında bir mitsvayı yerine getirirken bunu ne kadar hissederek ve içselleştirerek yaptığımız çok önemlidir. Pasuk Teilim 24’te “Mi yaale bear Ad… umi yakum bimkom kodşo” demektedir. Tanrı’nın dağına çıkmak önemlidir ama bunu bir kere yapmak süreklilik gerektirmez ancak O’nun kutsal mekânında uyanmak yani mitsvalarla gün gün yaşam sürmek farklı bir fedakârlık gerektirir. İşte Menora her gün yakılacağından bir sorumluluk ve bir fedakârlık göstergesidir bu yüzden de diğer kabile başkanlarının getirdiği sunuların üzerindedir.