Her sene bu peraşa okunurken tartışmalar Korah’ın yanlışının ne olduğu ve neden bu cezayı hak ettiği yönünde yoğunlaşır. Aslında Korah son derece bilge ve zengin bir kişidir. Korah’ın maddiyatla ilgisi olması yersizdir çünkü maddi varlığı çok büyüktür. Korah aynı zamanda Aron Aberit taşınmasında görev yapan Keat oğullarından gelir; bu da çok yüksek ruhanilik demektir. Korah’ın mevki istemesi herhangi bir suç oluşturmaz çünkü hepimiz hayatta, işimizde, görevlerimizde yükselmek isteriz. Yükselmek için de elimizden geleni yaparız. O zaman burada ters giden şey nedir sorusunun yanıtını anlamaya çalışalım.
Her insan dediğimiz gibi yükselmeyi ister ancak sınırlarının ne olduğunu bilmesi gerekir. Kendi çıkarları için toplumu bölmek, ‘mahloket’ dediğimiz tartışma ortamı yaratmak, kendinden olmayanı dışlamak toplumun içinde guruplar oluşturmak kendisini de onu izleyenleri de yıkıma götürür. Korah bahsinde olan bundan ibarettir. Korah sadece kendi çıkarı için, peşinden gelenler de toplumu bölmenin kendilerine sağlayacağı çıkarlar için, önce kendilerini sonra takipçilerini felakete sürüklemiş, az bulunur bir şekilde toprak tarafından yutulmuştur. Bu noktada Tora’nın “Uvne Korah lo metu / Korah oğulları ölmediler” sözüne de açıklık getirmek gerekir. Korah’ın oğulları babalarına olan saygı nedeniyle onun yanında durmuşlar ancak kalpleri ile teşuva yaparak ölümden kurtulmuşlardır.
Gemara Masehet Berahot 64’de kişinin bütün çabasına rağmen istediği şey gerçekleşmiyorsa bir süre oluruna bırakmak gerekir öğretisi vardır. Gereğinden fazla zorlama kimseye hiçbir şey kazandırmayacaktır.
Gemara, ‘saati zorlama saat dursun’ şeklinde bir öğreti sunarken bir şey olmuyor görünüyorsa veya Tanrı’nın bu konuda bir engellemesi varsa o konunun üzerine gitmenin doğru olmadığını öğretmek ister. Raşi, benzer konunun işlendiği Gemara Masehet Eruvin 13’deki açıklamasında doğru zaman gelene kadar kişinin beklemesini öğrenmek zorunda olduğunu ifade eder.
Kral David’in oğullarından Avşalom babasına karşı giriştiği isyan ile bilinir. Avşalom hem çok yakışıklı, hem de çok karizmatik, bilge ve cesur bir gençtir. Devleti babasından daha iyi yöneteceğine inandığı için isyan etmiştir. David onunla savaşmamak için dağlara kaçsa da ordu komutanı Yoav ben Tseruya, Avşalom’un ordusunu dağıtır. David oğluna bir şey yapmaması konusunda Yoav’a talimat vermiştir ancak Yoav bu emri hiçe sayar ve Avşalom’u öldürür. Rabiler zamanını bekleseydi tahtın Avşalom’a kalabileceği konusunda görüş bildirirler. Ancak Avşalom babasının danışmanı Ahitofel’in kışkırtmasıyla da bu isyanı başlatmış. Gemara’nın deyimiyle saati zorlamış saat da ona karşı gelmiştir.