Yaakov Avinu diğer atalardan daha farklı bir çizgide yaşamını sürdürmüştür. O da babası ve büyükbabası gibi Tanrı’ya olan sonsuz bağlılığı ile öne çıkar. Ancak bu peraşanın girişinde Yaakov’un Tanrı’ya olan ibadeti ve bağlılığı konusunda ‘koşul’ öne sürmesi açıklayıcı Rabileri oldukça zor durumda bırakır. “Yaakov iş tam yoşev oalim” gibi bir kişi nasıl olur da ‘ondalık’ vermek için Tanrı’ya koşul öne sürebilmektedir?
Yaakov’un hayatı oldukça zorlu ve acılarla doludur. Yaakov’un burada Tanrı’ya öne sürdüğü koşul aslında bir ibadetten ibarettir. Yaakov üç majör günah olarak bilinen ‘avoda zara / putperestlik’, ‘şfihut dam naki/ suçsuz kanı dökmek’ ve ‘giluy arayot/zina’ konusunda Tanrısal korumayı dilemektedir. Nitekim Esav ile karşılaştığında en büyük korkusu günahsız birini öldürmektir bunu da ifade etmiştir.
Ancak Yaakov bu günahları bire bir işlemese de yakınları bu günahlara bilerek veya bilmeyerek neden olmuşlardır. Sözgelimi Rahel babasının ‘terafim’ dediği putperestlik için kullandığı objeyi çalmıştır. Amaç babasını bu alışkanlıktan kurtarmak bile olsa ortada suç vardır. Yaakov’un burada bilmeden Rahel için söylediği söz, onun Binyamin’i doğururken ölümüne sebep olmuştur.
Şimon ve Levi, Şehem olayında ciddi bir suç işlemişler babalarını zor durumda bırakmışlardır. Yaakov, Şimon ve Levi’ye ‘beraha’ vermek yerine ölüm döşeğinde onları paylaşmıştır.
Reuven, Bila’nın çadırına girmek suretiyle babasının mahremiyetine tecavüz etmiş kabul edilir ki bu da onun ilk oğul hakkını kaybetmesine neden olmuştur.
Ve Yosef… Kardeşleri hakkında konuştuğu ‘laşon ara’ nedeniyle bir nefreti körüklemiş ve Mısır esaretinin başlamasına neden teşkil etmiştir.
Bütün bunlara rağmen Tanrı yine de Yaakov’a ailesinin kutsanacağı sinyalini vermiştir. Yaakov, merdiven rüyası öncesinde yatarken on iki tane taş alır. Sabah kalktığında bu on iki taşın tek bir taş haline geldiğini görür. İşte Tanrı’nın bereket mesajı da burada gizlidir. Bene Yisrael birlik ve beraberlik içinde olduğu zaman bereket içinde bulunacaktır. Bunun işareti de Yaakov’un diktiği bu taşın olduğu yerde iki kez yükselen ve gelecekte ebediyen yükselecek olan Bet Amikdaş’tır.