Kelm şehrinin bilgesi olarak bilinen Rav Elya’nın Şabat gününe olan sıkı bağlılığı bilinir. Çoğumuzun yaptığı gibi, hafta içi günlerde giymediği Şabat için özel kıyafetlere sahiptir. Ancak, Şabat için yeni kıyafetlere ihtiyaç duyduğunda, Şabat kıyafetlerini hafta içi gardırobuna aktarmaz. Çünkü Yahudilikte kutsallıkta devamlı olarak seviye çıkılır ve aşağıya inilmez.
Ayrıca her şeyi, çoraplarına kadar Şabat için özeldir. Bugün birçok insan gibi onun da özel Şabat tabakları ve tabakları vardır. Hatta Şabat yemeğini pişirmek için özel kapları vardır. Çoğumuzun Pesah’ta yemek pişirmek için özel kapları olduğu gibi bilgenin Şabat için özel kapları vardır. Yemekler için özel yemek pişirmek için hafta içi tencere kullanmadığı söylenir. Bilge bu şekilde bizlere Şabat için hazırlıkların yaratacağı olumlu etkiyi anlatmaya çalışır. Yüzünün rengi bile hafta içinde sarımtırak olan bilge Şabat gününde daha sağlıklı ve canlı bir görünüme bürünür olarak anlatılır.
Gelelim günümüze. Kişi Şabat'a ne kadar saygı duyar ve buna uygun şekilde hazırlanırsa, Şabat onun için o kadar özel, etkisi o kadar büyük olur. ‘Ahana’ dediğimiz hazırlık esas noktadır. Kişinin yapmış olduğu yatırım ve özen göstergesidir.
Hazırlık ilkesi Şabat'ın ötesine de genişletilebilir. Nisandan itibaren sayıldığında Tişri, haftanın yedinci günü olan Şabat'a paralel olarak yılın yedinci ayıdır. Altıncı ay olan Elul, haftanın altıncı günü olan cuma gününe denk gelir. Bir kişinin Şabat'a hazırlanmak için cumayı kullanması gerektiği gibi, içinde bulunduğumuz Elul ayı da Roş Aşana'ya yatırım yapma ve hazırlanma zamanıdır. Hazırlık yapmanın gücü bir kişinin Tişri ayını tabi ki Roş Aşana, Kipur ve Sukot bayramlarını çok özel bir konuma yükseltecektir.
Rav Dayan Wosner Şulhan Aruh’a göre Sefarad Yahudilerinin Elul ayı boyunca erken kalkıp Selihot söyleme adetleri olduğunu öğretir. Şulhan Aruh üzerine bir açıklama yazan ve Aşkenaz geleneğinin en önemli Alaha kaynağı olan Rabi Moşe İserless ise Aşkenaz Yahudilerinin bu geleneği farklı bir zaman diliminde uyguladıklarını öğretir. Gerek Sefarad gerekse Aşkenaz olsun Yahudiler bu ay süresinde davranışlarında bir hazırlık değişikliği yaparak kendilerini Tişri ayına hazır konuma getirirler.
Daha fazla hazırlık daha iyi ve verimli bir geleceğin ortaya çıkmasını sağlayacaktır.