Tanrı ile Moşe’nin peraşamızda yer alan ilk karşılaşması anlaşılması zor sorularla dolu gibi görünür. İlk başta Moşe’nin görevi kabul etmemeye yanaşmaması anlamlı değildir. Kli Yakar adlı kaynak Moşe’nin görevi kabul etmemesinin iki nedeni olduğuna vurgu yapar. Birincisi her konumda Moşe son derece tevazu sahibi bir kişidir. Moşe göreve kendisinin layık olmadığını düşünmektedir. İkinci neden ise Moşe’nin gözünde Bene Yisrael’in konumudur. Bene Yisrael Avraam, Yitshak ve Yaakov’un çocuklarıdır. Bu konumdaki insanların lideri olmak kolay bir şey değildir. Tanrı bu noktada Moşe’ye onunla olacağını belirtir. Aslında bu açıklama bile Moşe’nin görevi kabul etmesi için yeterlidir. Tanrı Moşe’nin Paro ile konuşurken Tanrı’nın ifadelerini ileteceğini söyler. Moşe’nin ağzı Tanrısal buyrukları Paro’ya iletecektir. Bene Yisrael’in konumunun yüksek olduğu doğrudur ama onların takip edeceği de Tanrı ve O’nun Tora’sıdır.
Günlük hayatta hepimiz bazen ahkâm kesmeyi severiz. Birçok konuda fikrimizi belirtir ve sorunlara çözümün bu olduğunu söyleriz. Ancak sözlerin eyleme dökülmesi zamanı geldiğinde durum değişir. Ya işimiz vardır, ya da vaktimiz yoktur. Ya sorumluluk alacak durumda değilizdir ya da tek başına kalmaktan endişe ederiz. Kısacası eyleme geçmemek için sayısız bahane uydururuz.
İçinde yaşadığımız diaspora şartlarında Bene Yisrael her gün zorlu sınavlarla karşı karşıya gelmektedir. Bunlar toplumu yıpratmakta ve gerçek liderlerin ortaya çıkarak çözüme odaklı atılımlar yapmasını gerektirmektedir. İşte bu noktada ‘durumu ben mi kurtaracağım, başka adam kalmadı mı’ ifadeleri gündeme gelir ki bu da biraz bencillik biraz da umursamazlık ihtiva etmektedir.
Hâlbuki olumlu anlamda çaba göstermek atılım yapmak zor olsa da toplumsal anlamda refaha ulaşmanın anahtarıdır. Bizler görev ve sorumluluk almak istedikçe bazı zorluklarla mücadele kapısını aralarız ama esas mesaj haftanın peraşasında Tanrı tarafından verilmektedir. “Ki eye imah / Çünkü seninle olacağım.”
Atılan adımları başarıya ulaştıracak yegâne yol Tanrısal yardımın bizimle olmasıdır.