Bilindiği gibi hepimizin Sinay Dağındaki tecrübeyi anımsama mecburiyetimiz vardır. Bu öyle bir tecrübedir ki sadece Bene Yisrael’in özel durumunu anlatmakla yetinmez herkesin gözü önünde Moşe Rabenu’nun peygamberliğinin de ilanını yapar. Moşe’nin yaptığı sayısız mucize ve alamet onun gibi bir peygamberin ilanı için yeterli değildir. Tora Moşe’nin Tanrı ile konuştuğunu ve Tanrı’nın ona ‘sesle’ cevap verdiğini öğretir. Bu başka hiçbir peygamberin ulaşamadığı seviyedir ve herkesin gözü önünde cereyan etmiştir. İşte böylesine önemli bir peraşa da Yitro gibi bir putperestlik dehasının ismi ile anılmaktadır ve bu durum Zohar dâhil birçok açıklayıcının zihnini meşgul etmiştir. Evet, Yitro suların dünyanın her tarafında yarılmasından dolayı Kızıldeniz’in yırtılmasını işitmiştir. Amalek harbi sırasında Moşe’nin güneşi durdurmasıyla da bu da bilinmiştir. Ancak bu Yitro’nun Tanrı’nın birliğine katılması için yeterli midir?
Aslında Yitro uzun zaman önce ‘avoda zara’ tatbik etmekten vazgeçmiştir. Bilgelerin deyimiyle kafasında yeni bir yol arayışındadır. Bu yol arayışı nedeniyle Midyan’da toplumun dışına itilmiş ve dibe vurmuştur. Moşe’nin ziyaretiyle toparlanan Yitro bir süre sonra olayların ardından Moşe’yi ziyarete gelir ve topluma katılmayı ister. Zamanın en büyük putperestlerinden biri olan Yitro artık Tek Tanrı inancına katılmak üzere harekete geçmiştir ve Amalek’in saldırısıyla ‘dokunulmazlığını’ kaybetmiş gibi duran Bene Yisrael Yitro’nun bu ziyareti ile farklı bir yere taşınmıştır.
Yitro’nun ziyaretinin başında Moşe’nin hal hatır sorması bir başka soruyu gündeme getirir. Yaklaşık bir sene görüşmeyen Yitro ve Moşe hal hatır sormak üzere sohbet ederken altmış senedir görüşmeyen Aaron ve Moşe neden birbirlerine hal hatır sormamışlardır? Sormuş olsalar bile neden Tora bu konuda bir izahata gerek duymamıştır? Bilgeler Aaron ve Moşe’nin Sina Dağında karşılaştıklarını ve birlikte Mısır’a döndüklerini söyler. Bu süre zarfında elbette konuşmuş olmaları kaçınılmazdır ama Tora bundan söz etmek gereğini duymaz. Ancak iş Yitro’nun ziyaretine gelince Moşe hal hatır sormakta ve bunu da Tora belirtmektedir.
Bilgelere göre Bene Yisrael zirvedeyken ‘giyur’ işlemi yapılmaz. Çünkü herkes zirvede bulunan bir inanca katılmak için yarışa girer. Gerçekten bunu istemek için Bene Yisrael’in sadece zirvede olması aranmaz. Her durumda bunu kabul edebilmek gerekir. Moşe bu durumda ancak gerçek bir katılım isteğinin değerlendirilebileceğinin bilincindedir ve bunu anlamak için Yitro ile konuşmak ihtiyacını hissetmiştir. Yitro’nun ziyaretinin ve amacının gerçek olduğunu anlayan Moşe bu katılım isteğini değerlendirmiş ve Yitro onurlandırılmıştır.
Her şeyi terk ederek Bene Yisrael’e katılmak için Moşe Rabenu’nun yanına gelen Yitro’nun ismi bu nedenle Zohar’a göre bu peraşanın ismi olarak karşımıza çıkmaktadır.