Ree peraşası Tsedaka mitsvasının da öğrenildiği konuları kapsar. Peraşamız “Kalbini katılaştırma ve fakir kardeşine elini kapatma. Aksine, ona elini açacaksın” ifadesine yer vermektedir.
Arizal, bize bu mitsvanın önemini vurgulayan bir dizi önemli kavramı açıklar. Öğretilerinden birinde Rabi Tsedaka mitsvasını Adam ve Hava’nın iki oğlu Kayin ve Evel'in hikâyesiyle ilişkilendirir. Bereşit peraşasından bildiğimiz gibi, Kayin ve Evel, Tanrı’ya korban sunuları getirir. Çiftçi olarak çalışan Kayin meyvelerden, çoban Ebel ise sürüsünden korbanlar getirir. Kayin, sunu olarak düşük kaliteli ürünleri seçer ve bu nedenle sunusu reddedilir. Ebel ise en seçkin korbanı tercih ederek Tanrı'nın kabulünü kazanır. Ancak bildiğimiz gibi Kayin kardeşini kıskanır ve ilk cinayeti işler. Para elde ettiğimizde Kayin nedeniyle ‘klipot’ dediğimiz olumsuz manevi güçlerin enfeksiyonuna uğrarız. Kayin kendisi için en iyisini saklamak amacıyla vermek konusunca fazlaca tutumlu davranan insan olarak kabul edilir. Onun bu tavrı da dünyamıza olumsuz manevi güçlerin salınmasına neden olur. Bu olumsuz güçler ne yazık ki paramızın içine girer. Bu güçleri maddi kazancımızdan elimine etmek ve paramızı ‘temizlemek’ gerekir. Bunu yapmadığımız zaman olumsuzluklar satın aldığımız her tarafa bulaşmaya başlar. Manevi anlamda bir enfeksiyon bu şekilde maddi kazancımızın eriştiği yere bulaşmış olur. Arizal aynı zamanda paranın ‘temizlenmesinin’ yolunu da gösterir. Kayin’in olumsuz güçlerine karşılık Evel’in somutlaştırdığı olumlu kuvvetlerin yaygınlaşması için bunun yolu Tsedaka vermekten geçer.
Tsedaka sözcüğü aslında tesadüfi bir sözcük değildir. Bu sözcük ‘taraf’ anlamına gelen ‘tsad’ sözcüğüyle ilintilidir. Bu sözcüğü oluşturan iki harften biri olan ‘tsadi’ harfini ‘kuf’, diğer harf olan ‘dalet’ harfini de ‘he’ harfi takip eder. Takipçi harfler aynı zamanda Kayin ve Evel isimlerinin ilk harflerini oluştururlar. Yani tsedaka Kayin tarafında olan olumsuzluğu bertaraf etmek ve Evel tarafında yer alan olumlu ve bereketi kazanmak için önemli bir yoldur.
Tsedaka verdiğimiz zaman bir anlamda maddi kazancımızı arınması için mikveye daldırıyor gibi oluruz. Tsedaka maddiyatımızı temizleyen ve bizlere bereket sağlayan çok önemli bir mitsvadır.
Peraşamız tsedaka vermek ile ilgili mitsvayı işlerken ‘elimizi açmak’tan söz eder. Elimizi açtığımız zaman beş parmağımızı görürüz. İbrani alfabesinin beşinci harfi de ‘he’ harfidir bu da Evel isiminin ilk harfi demektir. Tsedaka verdiğimizde maddiyatımıza Evel’in saf ve temiz ruhunun güzelliğini kazandırırız.
Rabi Eli Mansour, büyük miktarda tsedaka veren, zenginleştikçe daha zenginleşen cömert bir adamın öyküsüne yer verir. İnsanlar kendisine, hayır işlerine bu kadar çok para harcarken nasıl bu kadar zengin olabildiğini sorar.
Adam ‘ben kürekle dışarı çıktığımda Tanrı kürekle içeri girmekte’ şeklinde cevap verir. Daha sonra da ekler: “Tanrı’nın küreği benimkinden çok daha büyük.”
İnsan olarak birçok kez rahat bir geçim sağlayabilmek için ‘segula’ peşinde koşmuşuzdur. Geleneklerimizde en çok yer alan ve sınanmış ‘segula’ aslında ‘tsedaka’ mitsvasını işaret eder. Tsedaka sayesinde maddiyatımızı ‘temizler’ daha büyük bereket ve refaha kavuşmanın yollarını açarız.